Се случи: TikTok повеќе не е достапен во САД
Популарната кинеска видео платформа TikTok ги суспендираше своите активности во САД откако Врховниот суд одби повторно да го отвори законот со кој се бараше нејзините операции во земјата или да се продаваат или да се забранат.
Апликацијата не работи, таа е отстранета од продавниците на Apple и Google и не може да се пристапи преку прелистувач. Истото важи и за популарниот бесплатен софтвер за уредување видео SarSut.
Мерката влијае на 170 милиони корисници на најважниот пазар за TikTok и компанијата WooteDance надвор од нејзината родна Кина. Не постои друг случај во западниот свет каде што таква голема социјална мрежа едноставно се повлече од дадена локација.
„Жал ни е, но TikTok во моментов е недостапен. Во САД е донесен закон за забрана на TikTok, што за жал значи дека не можете да го користите во моментов. Задоволни сме што претседателот Трамп укажува дека ќе работи со Донесуваме одлука да го вратиме TikTok кога ќе ја преземе функцијата Очекувајте повеќе информации!“ е пораката што во моментов ја гледаат корисниците на TikTok во САД.
Тоа беше постигнато по долга процедура, во чии рамки Вашингтон ја објави платформата за национална безбедносна закана. Причините – чувањето на личните податоци на американските корисници на кинеските сервери и можноста WooDance да манипулира со јавното мислење преку алгоритми кои ги „бомбардираат“ корисниците со нови и нови содржини.
TikTok ги отфрли обвинувањата и протестираше за поддршката на креаторите на содржини кои изградија просперитетен бизнис со инфлуенсери на платформата. Засега, Кинезите не покажаа некоја посебна желба да го продадат својот бизнис во САД, кој им носи милијарди - иако во последните денови како потенцијален купувач се споменуваше името на сојузникот на Трамп, Илон Маск.
Администрацијата на претседателот во заминување Бајден ја опиша одлуката на TikTok да ги прекине операциите како „театар“. Таа го скрши „жешкиот компир“ од кинеската платформа на Доналд Трамп. Тој претходно беше силно „за“ забраната, но апликацијата ја користеше многу интензивно во кампањата и сега зборува за рок од 90 дена за наоѓање купувач.
Сепак, без целосна поддршка од сите партии во Конгресот, тој нема да може да го укине законот. И голем дел од републиканците се категорични дека Пекинг го користи TikTok за да го прошири своето влијание во САД и нема да прави компромиси.
За TikTok, ова е загуба на уште еден голем и важен пазар. Во 2020 година Индија ја забрани платформата - главно поради надворешнополитичките несогласувања со Кина, и загуби дури 200 милиони долари. потрошувачите. Како резултат на тоа, на нејзино место беа инсталирани локални играчи.
Нешто слично очигледно ќе се случи и во САД со целосна забрана - Instagram веќе неколку години се претвора во видео платформа за пасивна и алгоритамски избрана потрошувачка, т.е. во клон на TikTok. Покрај тоа, многу други кинески апликации исто така влегуваат на американскиот пазар - и сега Вашингтон ќе мора да се справи со нив.