14 август 2025
• од Станча Јаќимовски
Иако метро системите се сметаат за симбол на современ и ефикасен урбан превоз, на Балканот само две земји – Бугарија и Грција – успеале да изградат и одржуваат ваква инфраструктура. Останатите држави во регионот, меѓу кои и Северна Македонија, сè уште се потпираат на автобуси, трамваи и приградски железници.
Софија го пушти својот прв метро систем во 1998 година, и оттогаш тој постојано се проширува, поврзувајќи ги главните делови на градот и аеродромот. Денес, бугарската престолнина има неколку линии и десетици километри подземни шини.
Атина, пак, го модернизираше својот систем пред Олимписките игри во 2004 година. Грчката престолнина денес располага со повеќе линии кои ги поврзуваат центарот, предградијата и аеродромот, со високо ниво на ефикасност и чистота.
Во Скопје, и покрај растечката урбана гужва и сè поголемиот број автомобили, нема конкретни планови за изградба на метро. Претходните идеи за подземна или надземна брза железница останале само на ниво на предлози. Главниот град и понатаму зависи од автобускиот јавен превоз, кој се соочува со застарен возен парк и чести застои во сообраќајот.
Причините за отсуството на метро во повеќето балкански држави се слични:
Иако во блиска иднина е малку веројатно повеќе балкански земји да добијат метро, растечката урбана популација и климатските предизвици може да ја сменат сликата. За Скопје и останатите престолнини, модернизацијата на јавниот превоз и развојот на алтернативни решенија, како брзи трамвајски линии или BRT-системи (Bus Rapid Transit), би можеле да бидат чекор напред
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден