СВЕТ

Бугарија покажува визија: 22 милиони евра за модерно и одржливо пристаниште во Ѓурѓево

19 јуни 2025

• од Станча Јаќимовски

Модернизацијата на пристаништето Ѓурѓево, едно од стратешките речни пристаништа на Дунав во Бугарија, влегува во својата завршна фаза. Овој капитален проект, вреден 22,3 милиони евра, е спроведен од реномираната градежна компанија Porr и претставува една од најзначајните инфраструктурни инвестиции во бугарскиот речен транспорт во последните години.

Од компанијата информираат дека сите клучни градежни активности се речиси завршени, а објектот ќе биде предаден на корисниците до крајот на месецот. Во изјавата се потенцира дека станува збор за многу повеќе од обична реконструкција – проектот опфаќа целосно нова, современа пристанишна инфраструктура, изведена под особено сложени технички и геотехнички услови.

Новото пристаниште ќе располага со 7 места за врзување на пловила со вкупна должина од 860 метри, два бетонски кејови, рампа за спуштање чамци, како и целосно обновени комунални мрежи. Над 80% од градежните активности се изведени во водена средина, со строги технички стандарди и со јасна ориентација кон одржливост.

Особено импресивна е и логистичката координација: преку 3300 тони метални профили и пилоти се произведени во Луксембург и транспортирани по река до Ѓурѓево. За стабилизација на теренот биле набавени 250.000 тони дробен камен и карпест материјал од регионот на Мачин, а извршено е и драгирање на околу 200.000 кубни метри за обезбедување соодветна длабочина и пловни услови.

Компанијата истакнува дека во текот на реализацијата се соочиле со значителни предизвици – променливото ниво на Дунав, нерамниот терен и потребата за постојани технички адаптации во реално време. И покрај сето тоа, проектот е завршен навреме и според највисоки европски стандарди.

Оваа значајна инвестиција е дел од европската иницијатива D.A.N.U.B.E., насочена кон развој на висококвалитетна речна инфраструктура од ТЕН-Т мрежата, со цел подобрување на економската поврзаност и деблокирање на сообраќајот по Дунав. Проектот беше започнат во пролетта 2023 година, со поддршка од Националната компанија „Администрација на речни пристаништа на Дунав“ – АД, Ѓурѓево.

Во 2023 година, Европската комисија одобри финансиска шема од 126 милиони евра за поддршка на инвестиции во пристаништа кои се соочуваат со зголемен товарен сообраќај како резултат на војната во Украина. Модернизацијата на пристаништето Ѓурѓево е блескав пример за тоа како Бугарија успешно ги користи овие средства за да ги подигне стандардите на својата транспортна инфраструктура и да го зголеми својот геостратешки потенцијал во регионот.

Последни вести
ВЕСТИМАК.MK

Независен медиум кој објавува проверени и навремени вести од Северна Македонија и светот, со фокус на објективно информирање.

Следи нè!

Следете нè на социјалните мрежи и помогнете во поддршката на независното новинарство. Вашата поддршка значи многу!

© 2025. Сите права запазени

СВЕТ

Бугарија покажува визија: 22 милиони евра за модерно и одржливо пристаниште во Ѓурѓево

19 јуни 2025

• од Станча Јаќимовски

Модернизацијата на пристаништето Ѓурѓево, едно од стратешките речни пристаништа на Дунав во Бугарија, влегува во својата завршна фаза. Овој капитален проект, вреден 22,3 милиони евра, е спроведен од реномираната градежна компанија Porr и претставува една од најзначајните инфраструктурни инвестиции во бугарскиот речен транспорт во последните години.

Од компанијата информираат дека сите клучни градежни активности се речиси завршени, а објектот ќе биде предаден на корисниците до крајот на месецот. Во изјавата се потенцира дека станува збор за многу повеќе од обична реконструкција – проектот опфаќа целосно нова, современа пристанишна инфраструктура, изведена под особено сложени технички и геотехнички услови.

Новото пристаниште ќе располага со 7 места за врзување на пловила со вкупна должина од 860 метри, два бетонски кејови, рампа за спуштање чамци, како и целосно обновени комунални мрежи. Над 80% од градежните активности се изведени во водена средина, со строги технички стандарди и со јасна ориентација кон одржливост.

Особено импресивна е и логистичката координација: преку 3300 тони метални профили и пилоти се произведени во Луксембург и транспортирани по река до Ѓурѓево. За стабилизација на теренот биле набавени 250.000 тони дробен камен и карпест материјал од регионот на Мачин, а извршено е и драгирање на околу 200.000 кубни метри за обезбедување соодветна длабочина и пловни услови.

Компанијата истакнува дека во текот на реализацијата се соочиле со значителни предизвици – променливото ниво на Дунав, нерамниот терен и потребата за постојани технички адаптации во реално време. И покрај сето тоа, проектот е завршен навреме и според највисоки европски стандарди.

Оваа значајна инвестиција е дел од европската иницијатива D.A.N.U.B.E., насочена кон развој на висококвалитетна речна инфраструктура од ТЕН-Т мрежата, со цел подобрување на економската поврзаност и деблокирање на сообраќајот по Дунав. Проектот беше започнат во пролетта 2023 година, со поддршка од Националната компанија „Администрација на речни пристаништа на Дунав“ – АД, Ѓурѓево.

Во 2023 година, Европската комисија одобри финансиска шема од 126 милиони евра за поддршка на инвестиции во пристаништа кои се соочуваат со зголемен товарен сообраќај како резултат на војната во Украина. Модернизацијата на пристаништето Ѓурѓево е блескав пример за тоа како Бугарија успешно ги користи овие средства за да ги подигне стандардите на својата транспортна инфраструктура и да го зголеми својот геостратешки потенцијал во регионот.

Последни вести
СВЕТ

Бугарија покажува визија: 22 милиони евра за модерно и одржливо пристаниште во Ѓурѓево

19 јуни 2025

• од Станча Јаќимовски

Модернизацијата на пристаништето Ѓурѓево, едно од стратешките речни пристаништа на Дунав во Бугарија, влегува во својата завршна фаза. Овој капитален проект, вреден 22,3 милиони евра, е спроведен од реномираната градежна компанија Porr и претставува една од најзначајните инфраструктурни инвестиции во бугарскиот речен транспорт во последните години.

Од компанијата информираат дека сите клучни градежни активности се речиси завршени, а објектот ќе биде предаден на корисниците до крајот на месецот. Во изјавата се потенцира дека станува збор за многу повеќе од обична реконструкција – проектот опфаќа целосно нова, современа пристанишна инфраструктура, изведена под особено сложени технички и геотехнички услови.

Новото пристаниште ќе располага со 7 места за врзување на пловила со вкупна должина од 860 метри, два бетонски кејови, рампа за спуштање чамци, како и целосно обновени комунални мрежи. Над 80% од градежните активности се изведени во водена средина, со строги технички стандарди и со јасна ориентација кон одржливост.

Особено импресивна е и логистичката координација: преку 3300 тони метални профили и пилоти се произведени во Луксембург и транспортирани по река до Ѓурѓево. За стабилизација на теренот биле набавени 250.000 тони дробен камен и карпест материјал од регионот на Мачин, а извршено е и драгирање на околу 200.000 кубни метри за обезбедување соодветна длабочина и пловни услови.

Компанијата истакнува дека во текот на реализацијата се соочиле со значителни предизвици – променливото ниво на Дунав, нерамниот терен и потребата за постојани технички адаптации во реално време. И покрај сето тоа, проектот е завршен навреме и според највисоки европски стандарди.

Оваа значајна инвестиција е дел од европската иницијатива D.A.N.U.B.E., насочена кон развој на висококвалитетна речна инфраструктура од ТЕН-Т мрежата, со цел подобрување на економската поврзаност и деблокирање на сообраќајот по Дунав. Проектот беше започнат во пролетта 2023 година, со поддршка од Националната компанија „Администрација на речни пристаништа на Дунав“ – АД, Ѓурѓево.

Во 2023 година, Европската комисија одобри финансиска шема од 126 милиони евра за поддршка на инвестиции во пристаништа кои се соочуваат со зголемен товарен сообраќај како резултат на војната во Украина. Модернизацијата на пристаништето Ѓурѓево е блескав пример за тоа како Бугарија успешно ги користи овие средства за да ги подигне стандардите на својата транспортна инфраструктура и да го зголеми својот геостратешки потенцијал во регионот.

Последни вести