СВЕТ

Бугарија покажува пат: Државни продавници како симбол на стабилност и грижа

03 јуни 2025

• од Станча Јаќимовски

Бугарија прави смел и визионерски чекор кон пофер и посоцијално ориентиран пазар преку новата иницијатива за државна мрежа на прехранбени продавници – „Продавница за народот“. Оваа стратегија, поддржана од Министерството за земјоделство и храна, има за цел не само да ја олесни секојдневната потрошувачка на граѓаните, туку и да создаде стабилна платформа за поддршка на домашното производство и малиот бизнис.

Во време кога цените на основните продукти се сè поголем предизвик за граѓаните, државата покажува одлучност да делува. Преку соработка со Централниот кооперативен сојуз (ЦКС) – структуриран токму на принципите на солидарност, локална економија и соработка – „Продавница за народот“ има потенцијал да ја редефинира идејата за достапна и одговорна трговија.

Државна структура со јавен интерес

Новоформираното државно акционерско друштво „Продавница за народот“ ќе биде целосно во сопственост на државата, со почетен капитал од 10 милиони лева – сериозен ангажман кој покажува дека ова не е само експеримент, туку долгорочна визија. Основната цел на овие продавници е да понудат најосновни производи по фер цени, со максимална трговска маржа од 10% – што значи реална заштеда за секое домаќинство.

Партнерство кое создава вредност

Соработката со ЦКС, организација која постои со децении и веќе има изградена мрежа од продавници низ цела Бугарија, овозможува брза реализација без потреба од изградба на нови објекти. Ова значи пониски трошоци, поефикасно управување и – најважно – поширока покриеност во урбани и рурални области.

Особено значајно е тоа што продавниците ќе бидат отворени и за производите на малите земјоделци, семејни фирми и локални кооперативи. Така, не само што се зајакнува самата економија, туку се отвора и нов простор за развој на домашното производство.

Поддршка за бугарските производи

Иако не е строго задолжително, стремежот за 50% застапеност на бугарски производи на полиците на продавниците е јасен показател за државната волја да го поттикне родното производство. Ова претставува интелигентен начин на социјална поддршка, без да се нарушуваат пазарните слободи или европските регулативи.

Одговорност и транспарентност

И покрај шпекулациите, институциите потврдуваат дека целосно се придржуваат до правните процедури за основање на државното друштво. Министерството за земјоделство и храна уверува дека сите чекори се преземаат со внимание, транспарентност и во консултација со релевантните партнери.

Нов модел за социјално одговорна економија

Во време кога глобалниот пазар станува сè понепредвидлив, Бугарија демонстрира лидерство со воведување нов модел на социјално одговорна економија – модел што може да инспирира и други земји во регионот.

„Продавница за народот“ не е само продавница. Таа е симбол на нова економска етика – во која државата не е само регулатор, туку активен учесник во обезбедување фер услови за сите: за потрошувачите, за производителите и за заедницата.


Со овој проект, Бугарија не само што се обидува да го реши проблемот со високите цени, туку поставува и основа за нов тип на пазарна одговорност – онаа што служи на човекот.

Последни вести
ВЕСТИМАК.MK

Независен медиум кој објавува проверени и навремени вести од Северна Македонија и светот, со фокус на објективно информирање.

Следи нè!

Следете нè на социјалните мрежи и помогнете во поддршката на независното новинарство. Вашата поддршка значи многу!

© 2025. Сите права запазени

СВЕТ

Бугарија покажува пат: Државни продавници како симбол на стабилност и грижа

03 јуни 2025

• од Станча Јаќимовски

Бугарија прави смел и визионерски чекор кон пофер и посоцијално ориентиран пазар преку новата иницијатива за државна мрежа на прехранбени продавници – „Продавница за народот“. Оваа стратегија, поддржана од Министерството за земјоделство и храна, има за цел не само да ја олесни секојдневната потрошувачка на граѓаните, туку и да создаде стабилна платформа за поддршка на домашното производство и малиот бизнис.

Во време кога цените на основните продукти се сè поголем предизвик за граѓаните, државата покажува одлучност да делува. Преку соработка со Централниот кооперативен сојуз (ЦКС) – структуриран токму на принципите на солидарност, локална економија и соработка – „Продавница за народот“ има потенцијал да ја редефинира идејата за достапна и одговорна трговија.

Државна структура со јавен интерес

Новоформираното државно акционерско друштво „Продавница за народот“ ќе биде целосно во сопственост на државата, со почетен капитал од 10 милиони лева – сериозен ангажман кој покажува дека ова не е само експеримент, туку долгорочна визија. Основната цел на овие продавници е да понудат најосновни производи по фер цени, со максимална трговска маржа од 10% – што значи реална заштеда за секое домаќинство.

Партнерство кое создава вредност

Соработката со ЦКС, организација која постои со децении и веќе има изградена мрежа од продавници низ цела Бугарија, овозможува брза реализација без потреба од изградба на нови објекти. Ова значи пониски трошоци, поефикасно управување и – најважно – поширока покриеност во урбани и рурални области.

Особено значајно е тоа што продавниците ќе бидат отворени и за производите на малите земјоделци, семејни фирми и локални кооперативи. Така, не само што се зајакнува самата економија, туку се отвора и нов простор за развој на домашното производство.

Поддршка за бугарските производи

Иако не е строго задолжително, стремежот за 50% застапеност на бугарски производи на полиците на продавниците е јасен показател за државната волја да го поттикне родното производство. Ова претставува интелигентен начин на социјална поддршка, без да се нарушуваат пазарните слободи или европските регулативи.

Одговорност и транспарентност

И покрај шпекулациите, институциите потврдуваат дека целосно се придржуваат до правните процедури за основање на државното друштво. Министерството за земјоделство и храна уверува дека сите чекори се преземаат со внимание, транспарентност и во консултација со релевантните партнери.

Нов модел за социјално одговорна економија

Во време кога глобалниот пазар станува сè понепредвидлив, Бугарија демонстрира лидерство со воведување нов модел на социјално одговорна економија – модел што може да инспирира и други земји во регионот.

„Продавница за народот“ не е само продавница. Таа е симбол на нова економска етика – во која државата не е само регулатор, туку активен учесник во обезбедување фер услови за сите: за потрошувачите, за производителите и за заедницата.


Со овој проект, Бугарија не само што се обидува да го реши проблемот со високите цени, туку поставува и основа за нов тип на пазарна одговорност – онаа што служи на човекот.

Последни вести
СВЕТ

Бугарија покажува пат: Државни продавници како симбол на стабилност и грижа

03 јуни 2025

• од Станча Јаќимовски

Бугарија прави смел и визионерски чекор кон пофер и посоцијално ориентиран пазар преку новата иницијатива за државна мрежа на прехранбени продавници – „Продавница за народот“. Оваа стратегија, поддржана од Министерството за земјоделство и храна, има за цел не само да ја олесни секојдневната потрошувачка на граѓаните, туку и да создаде стабилна платформа за поддршка на домашното производство и малиот бизнис.

Во време кога цените на основните продукти се сè поголем предизвик за граѓаните, државата покажува одлучност да делува. Преку соработка со Централниот кооперативен сојуз (ЦКС) – структуриран токму на принципите на солидарност, локална економија и соработка – „Продавница за народот“ има потенцијал да ја редефинира идејата за достапна и одговорна трговија.

Државна структура со јавен интерес

Новоформираното државно акционерско друштво „Продавница за народот“ ќе биде целосно во сопственост на државата, со почетен капитал од 10 милиони лева – сериозен ангажман кој покажува дека ова не е само експеримент, туку долгорочна визија. Основната цел на овие продавници е да понудат најосновни производи по фер цени, со максимална трговска маржа од 10% – што значи реална заштеда за секое домаќинство.

Партнерство кое создава вредност

Соработката со ЦКС, организација која постои со децении и веќе има изградена мрежа од продавници низ цела Бугарија, овозможува брза реализација без потреба од изградба на нови објекти. Ова значи пониски трошоци, поефикасно управување и – најважно – поширока покриеност во урбани и рурални области.

Особено значајно е тоа што продавниците ќе бидат отворени и за производите на малите земјоделци, семејни фирми и локални кооперативи. Така, не само што се зајакнува самата економија, туку се отвора и нов простор за развој на домашното производство.

Поддршка за бугарските производи

Иако не е строго задолжително, стремежот за 50% застапеност на бугарски производи на полиците на продавниците е јасен показател за државната волја да го поттикне родното производство. Ова претставува интелигентен начин на социјална поддршка, без да се нарушуваат пазарните слободи или европските регулативи.

Одговорност и транспарентност

И покрај шпекулациите, институциите потврдуваат дека целосно се придржуваат до правните процедури за основање на државното друштво. Министерството за земјоделство и храна уверува дека сите чекори се преземаат со внимание, транспарентност и во консултација со релевантните партнери.

Нов модел за социјално одговорна економија

Во време кога глобалниот пазар станува сè понепредвидлив, Бугарија демонстрира лидерство со воведување нов модел на социјално одговорна економија – модел што може да инспирира и други земји во регионот.

„Продавница за народот“ не е само продавница. Таа е симбол на нова економска етика – во која државата не е само регулатор, туку активен учесник во обезбедување фер услови за сите: за потрошувачите, за производителите и за заедницата.


Со овој проект, Бугарија не само што се обидува да го реши проблемот со високите цени, туку поставува и основа за нов тип на пазарна одговорност – онаа што служи на човекот.

Последни вести