30 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Во време кога климатските промени, загадувањето и урбаната инфраструктура стануваат клучни предизвици за модерното живеење, поништувањето на тендерот за набавка на 120 електрични еколошки автобуси претставува сериозен чекор наназад. Овој потег на Министерството за транспорт не е само административен неуспех — тој е и политичка и системска немоќ да се спроведе една од клучните мерки за подобрување на јавниот превоз и животната средина.
Фактот што на тендерот објавен на 17 јуни 2025 година се пријавила само една компанија, која потоа била дисквалификувана, отвора сериозни прашања за тоа како бил дизајниран повикот. Дали условите биле нереални, премногу рестриктивни или нејасни? Зошто не се создадоа предуслови за вистинска конкурентност, транспарентност и отвореност?
Во една здрава економија, тендер за 120 електрични автобуси — вреден потенцијално десетици милиони евра — треба да привлече сериозни, меѓународни играчи од секторот. Наместо тоа, добивме „една понуда, без избор“. Тоа е не само алармантен сигнал за деловната клима во земјава, туку и директна штета за јавниот интерес.
Овие 120 автобуси не се само бројка — тие значат конкретно подобрување на секојдневието на илјадници граѓани. Особено во Скопје, каде 80 од планираните автобуси беа предвидени, јавниот превоз со години наназад се соочува со дотраени возила, загадување и нефункционални линии. Дополнително, во време кога светот преминува кон електрификација, ние остануваме закочени во фаза на анализа.
Да се пропушти ваков тендер е повеќе од пропуштена инвестиција — тоа е одложена еколошка транзиција и упорно игнорирање на потребите на урбаното население.
Министерството најавува „дополнителни анализи“ и ветува дека јавноста ќе биде информирана. Но, дали повторно ќе се заглавиме во бесконечни фази на „анализирање“, без конкретни резултати?
Граѓаните немаат време да чекаат уште една година за нов повик кој повторно ќе заврши без реализација. Неопходно е веднаш да се направи темелна ревизија на тендерската постапка, со вклучување на независни експерти, невладиниот сектор и претставници од транспортниот бизнис, за да се утврдат точните причини за неуспехот и да се предложи реален и издржан план за повторна набавка.
Во земја со хронично загадени градови, недоволен број на еколошки транспортни средства и јавно незадоволство од јавниот превоз, набавката на електрични автобуси не смее да биде само „проект на хартија“. Поништувањето на тендерот мора да биде последен аларм за институциите — транспарентноста, експедитивноста и стручноста мора да станат правило, а не исклучок.
Во спротивно, ќе продолжиме да се возиме со автобуси од минатото, додека иднината ќе ни заминува – тивко, на батерии.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
30 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Во време кога климатските промени, загадувањето и урбаната инфраструктура стануваат клучни предизвици за модерното живеење, поништувањето на тендерот за набавка на 120 електрични еколошки автобуси претставува сериозен чекор наназад. Овој потег на Министерството за транспорт не е само административен неуспех — тој е и политичка и системска немоќ да се спроведе една од клучните мерки за подобрување на јавниот превоз и животната средина.
Фактот што на тендерот објавен на 17 јуни 2025 година се пријавила само една компанија, која потоа била дисквалификувана, отвора сериозни прашања за тоа како бил дизајниран повикот. Дали условите биле нереални, премногу рестриктивни или нејасни? Зошто не се создадоа предуслови за вистинска конкурентност, транспарентност и отвореност?
Во една здрава економија, тендер за 120 електрични автобуси — вреден потенцијално десетици милиони евра — треба да привлече сериозни, меѓународни играчи од секторот. Наместо тоа, добивме „една понуда, без избор“. Тоа е не само алармантен сигнал за деловната клима во земјава, туку и директна штета за јавниот интерес.
Овие 120 автобуси не се само бројка — тие значат конкретно подобрување на секојдневието на илјадници граѓани. Особено во Скопје, каде 80 од планираните автобуси беа предвидени, јавниот превоз со години наназад се соочува со дотраени возила, загадување и нефункционални линии. Дополнително, во време кога светот преминува кон електрификација, ние остануваме закочени во фаза на анализа.
Да се пропушти ваков тендер е повеќе од пропуштена инвестиција — тоа е одложена еколошка транзиција и упорно игнорирање на потребите на урбаното население.
Министерството најавува „дополнителни анализи“ и ветува дека јавноста ќе биде информирана. Но, дали повторно ќе се заглавиме во бесконечни фази на „анализирање“, без конкретни резултати?
Граѓаните немаат време да чекаат уште една година за нов повик кој повторно ќе заврши без реализација. Неопходно е веднаш да се направи темелна ревизија на тендерската постапка, со вклучување на независни експерти, невладиниот сектор и претставници од транспортниот бизнис, за да се утврдат точните причини за неуспехот и да се предложи реален и издржан план за повторна набавка.
Во земја со хронично загадени градови, недоволен број на еколошки транспортни средства и јавно незадоволство од јавниот превоз, набавката на електрични автобуси не смее да биде само „проект на хартија“. Поништувањето на тендерот мора да биде последен аларм за институциите — транспарентноста, експедитивноста и стручноста мора да станат правило, а не исклучок.
Во спротивно, ќе продолжиме да се возиме со автобуси од минатото, додека иднината ќе ни заминува – тивко, на батерии.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
30 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Во време кога климатските промени, загадувањето и урбаната инфраструктура стануваат клучни предизвици за модерното живеење, поништувањето на тендерот за набавка на 120 електрични еколошки автобуси претставува сериозен чекор наназад. Овој потег на Министерството за транспорт не е само административен неуспех — тој е и политичка и системска немоќ да се спроведе една од клучните мерки за подобрување на јавниот превоз и животната средина.
Фактот што на тендерот објавен на 17 јуни 2025 година се пријавила само една компанија, која потоа била дисквалификувана, отвора сериозни прашања за тоа како бил дизајниран повикот. Дали условите биле нереални, премногу рестриктивни или нејасни? Зошто не се создадоа предуслови за вистинска конкурентност, транспарентност и отвореност?
Во една здрава економија, тендер за 120 електрични автобуси — вреден потенцијално десетици милиони евра — треба да привлече сериозни, меѓународни играчи од секторот. Наместо тоа, добивме „една понуда, без избор“. Тоа е не само алармантен сигнал за деловната клима во земјава, туку и директна штета за јавниот интерес.
Овие 120 автобуси не се само бројка — тие значат конкретно подобрување на секојдневието на илјадници граѓани. Особено во Скопје, каде 80 од планираните автобуси беа предвидени, јавниот превоз со години наназад се соочува со дотраени возила, загадување и нефункционални линии. Дополнително, во време кога светот преминува кон електрификација, ние остануваме закочени во фаза на анализа.
Да се пропушти ваков тендер е повеќе од пропуштена инвестиција — тоа е одложена еколошка транзиција и упорно игнорирање на потребите на урбаното население.
Министерството најавува „дополнителни анализи“ и ветува дека јавноста ќе биде информирана. Но, дали повторно ќе се заглавиме во бесконечни фази на „анализирање“, без конкретни резултати?
Граѓаните немаат време да чекаат уште една година за нов повик кој повторно ќе заврши без реализација. Неопходно е веднаш да се направи темелна ревизија на тендерската постапка, со вклучување на независни експерти, невладиниот сектор и претставници од транспортниот бизнис, за да се утврдат точните причини за неуспехот и да се предложи реален и издржан план за повторна набавка.
Во земја со хронично загадени градови, недоволен број на еколошки транспортни средства и јавно незадоволство од јавниот превоз, набавката на електрични автобуси не смее да биде само „проект на хартија“. Поништувањето на тендерот мора да биде последен аларм за институциите — транспарентноста, експедитивноста и стручноста мора да станат правило, а не исклучок.
Во спротивно, ќе продолжиме да се возиме со автобуси од минатото, додека иднината ќе ни заминува – тивко, на батерии.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
30 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Во време кога климатските промени, загадувањето и урбаната инфраструктура стануваат клучни предизвици за модерното живеење, поништувањето на тендерот за набавка на 120 електрични еколошки автобуси претставува сериозен чекор наназад. Овој потег на Министерството за транспорт не е само административен неуспех — тој е и политичка и системска немоќ да се спроведе една од клучните мерки за подобрување на јавниот превоз и животната средина.
Фактот што на тендерот објавен на 17 јуни 2025 година се пријавила само една компанија, која потоа била дисквалификувана, отвора сериозни прашања за тоа како бил дизајниран повикот. Дали условите биле нереални, премногу рестриктивни или нејасни? Зошто не се создадоа предуслови за вистинска конкурентност, транспарентност и отвореност?
Во една здрава економија, тендер за 120 електрични автобуси — вреден потенцијално десетици милиони евра — треба да привлече сериозни, меѓународни играчи од секторот. Наместо тоа, добивме „една понуда, без избор“. Тоа е не само алармантен сигнал за деловната клима во земјава, туку и директна штета за јавниот интерес.
Овие 120 автобуси не се само бројка — тие значат конкретно подобрување на секојдневието на илјадници граѓани. Особено во Скопје, каде 80 од планираните автобуси беа предвидени, јавниот превоз со години наназад се соочува со дотраени возила, загадување и нефункционални линии. Дополнително, во време кога светот преминува кон електрификација, ние остануваме закочени во фаза на анализа.
Да се пропушти ваков тендер е повеќе од пропуштена инвестиција — тоа е одложена еколошка транзиција и упорно игнорирање на потребите на урбаното население.
Министерството најавува „дополнителни анализи“ и ветува дека јавноста ќе биде информирана. Но, дали повторно ќе се заглавиме во бесконечни фази на „анализирање“, без конкретни резултати?
Граѓаните немаат време да чекаат уште една година за нов повик кој повторно ќе заврши без реализација. Неопходно е веднаш да се направи темелна ревизија на тендерската постапка, со вклучување на независни експерти, невладиниот сектор и претставници од транспортниот бизнис, за да се утврдат точните причини за неуспехот и да се предложи реален и издржан план за повторна набавка.
Во земја со хронично загадени градови, недоволен број на еколошки транспортни средства и јавно незадоволство од јавниот превоз, набавката на електрични автобуси не смее да биде само „проект на хартија“. Поништувањето на тендерот мора да биде последен аларм за институциите — транспарентноста, експедитивноста и стручноста мора да станат правило, а не исклучок.
Во спротивно, ќе продолжиме да се возиме со автобуси од минатото, додека иднината ќе ни заминува – тивко, на батерии.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
30 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Во време кога климатските промени, загадувањето и урбаната инфраструктура стануваат клучни предизвици за модерното живеење, поништувањето на тендерот за набавка на 120 електрични еколошки автобуси претставува сериозен чекор наназад. Овој потег на Министерството за транспорт не е само административен неуспех — тој е и политичка и системска немоќ да се спроведе една од клучните мерки за подобрување на јавниот превоз и животната средина.
Фактот што на тендерот објавен на 17 јуни 2025 година се пријавила само една компанија, која потоа била дисквалификувана, отвора сериозни прашања за тоа како бил дизајниран повикот. Дали условите биле нереални, премногу рестриктивни или нејасни? Зошто не се создадоа предуслови за вистинска конкурентност, транспарентност и отвореност?
Во една здрава економија, тендер за 120 електрични автобуси — вреден потенцијално десетици милиони евра — треба да привлече сериозни, меѓународни играчи од секторот. Наместо тоа, добивме „една понуда, без избор“. Тоа е не само алармантен сигнал за деловната клима во земјава, туку и директна штета за јавниот интерес.
Овие 120 автобуси не се само бројка — тие значат конкретно подобрување на секојдневието на илјадници граѓани. Особено во Скопје, каде 80 од планираните автобуси беа предвидени, јавниот превоз со години наназад се соочува со дотраени возила, загадување и нефункционални линии. Дополнително, во време кога светот преминува кон електрификација, ние остануваме закочени во фаза на анализа.
Да се пропушти ваков тендер е повеќе од пропуштена инвестиција — тоа е одложена еколошка транзиција и упорно игнорирање на потребите на урбаното население.
Министерството најавува „дополнителни анализи“ и ветува дека јавноста ќе биде информирана. Но, дали повторно ќе се заглавиме во бесконечни фази на „анализирање“, без конкретни резултати?
Граѓаните немаат време да чекаат уште една година за нов повик кој повторно ќе заврши без реализација. Неопходно е веднаш да се направи темелна ревизија на тендерската постапка, со вклучување на независни експерти, невладиниот сектор и претставници од транспортниот бизнис, за да се утврдат точните причини за неуспехот и да се предложи реален и издржан план за повторна набавка.
Во земја со хронично загадени градови, недоволен број на еколошки транспортни средства и јавно незадоволство од јавниот превоз, набавката на електрични автобуси не смее да биде само „проект на хартија“. Поништувањето на тендерот мора да биде последен аларм за институциите — транспарентноста, експедитивноста и стручноста мора да станат правило, а не исклучок.
Во спротивно, ќе продолжиме да се возиме со автобуси од минатото, додека иднината ќе ни заминува – тивко, на батерии.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден