Албанците пред нас, Бугарите веќе готови – само Македонија доцни со Коридорот 8!
Министерката за инфраструктура и енергетика на Албанија, Белинда Балуку, испрати јасна порака до Северна Македонија – време е да се исполнат обврските и да се заврши изградбата на Коридорот 8. Овој паневропски коридор, кој ги поврзува Јадранското со Црното Море преку Албанија, Северна Македонија и Бугарија, е од огромно значење за регионалната поврзаност и економскиот развој.
Тунелот Муриз – нов чекор во албанскиот дел од коридорот
Според министерката Балуку, Албанија веќе го забрза процесот на изградба и на 14 март официјално ќе биде отворен тунелот Муриз, дел од автопатот што ги поврзува Тирана и Дебар. Ова е значителен напредок во албанската инфраструктура, кој има цел да ја зајакне регионалната соработка и да го олесни движењето на луѓе и стоки меѓу двете земји.
Македонија треба да го забрза процесот
Министерката упати апел до македонските власти да ги исполнат своите обврски во изградбата на Коридорот 8, истакнувајќи дека ова не е само национален, туку европски проект што ја поврзува Албанија, Италија, Северна Македонија и Бугарија. Таа нагласи дека, иако Албанија го започнала проектот подоцна, напредува со побрзо темпо и очекува Македонија да покаже иста посветеност.
Балуку потсети дека подобрувањето на патната инфраструктура е клучен услов за европската интеграција и ги повика македонските власти да делуваат побрзо во реализацијата на овој стратешки проект.
Коридорот 8 – главна артерија на Балканот
Коридорот 8 е еден од десетте паневропски транспортни коридори, кој има за цел да обезбеди побрза и поефикасна комуникација меѓу Западна и Источна Европа. Основната траса на коридорот се протега од италијанските пристаништа Бари и Бриндизи, преку Драч, Тирана, Елбасан, Струга, Кичево, Гостивар, Тетово, Скопје, Куманово, Крива Паланка, Ќустендил, Софија, Пловдив и завршува во бугарските пристаништа Бургас и Варна на Црното Море.
Вкупната должина на коридорот изнесува меѓу 1.220 и 1.350 километри, а досега најголем дел од патната мрежа е модернизиран. Сепак, одредени делови, особено железничките врски, сè уште не се целосно изградени, што претставува предизвик за целосна функционалност на коридорот.
Македонија на тест – инфраструктурните проекти како услов за напредок
Северна Македонија веќе има започнато дел од изградбата, но останува прашањето за динамиката и роковите на реализација. Проектот за железничка поврзаност меѓу Бељаковце, Крива Паланка и Ѓуешево е во тек, но сè уште недоволно напреднат за да се овозможи целосно функционален транспортен коридор.
Со оглед на тоа што Коридорот 8 е еден од клучните фактори за регионалниот економски развој, успешната реализација на проектот ќе донесе бенефити не само за Северна Македонија, туку и за целиот регион. Дали македонските власти ќе одговорат на повикот и ќе го забрзаат процесот? Останува да се види.